Meer engagement op social media?
Meer engagement op social media? Laten we eerst kijken naar wat engagement op social media eigenlijk inhoudt. Engagement op social media zijn de likes, opmerkingen en shares van een post, dus eigenlijk alle interacties van volgers die maken op een geplaatste post. Bedrijven kunnen social media gebruiken voor een aantal doeleinden. Voornamelijk gebruiken bedrijven social media voor het promoten van diensten of producten die zij verkopen, en om naam te maken voor zijn/haar bedrijf.
Instagram & TikTok
Als je een bedrijf hebt dat een product verkoopt, kun je als bedrijf je product waarschijnlijk beter promoten op platformen als Instagram en TikTok. De doelgroep die op Instagram en TikTok te vinden is, zijn voornamelijk jonge mensen die op zoek zijn naar amusement en interessante producten. Als je deze twee onderdelen combineert (amusement en interessante producten) en dat post op deze kanalen zorgt dat voor meer engagement. Door de content voor mensen leuk te maken om naar te kijken en je tegelijkertijd je product centraal stelt, zorgt dit ervoor dat mensen sneller actie ondernemen op je post en sneller reageren of het delen met anderen.
LinkedIn is een zakelijk platform vooral gericht op de inhoud van een post. LinkedIn is een persoonlijk platform omdat, mensen hun verhaal vertellen en ze laten hun expertise zien. Zo bouwen mensen relaties op met potentiële, nieuwe of bestaande klanten wat uiteindelijk leidt tot een samenwerking of overeenkomst. De doelgroep die op LinkedIn actief is, is de zakelijke doelgroep.
Facebook is een platform wat precies tussen Instagram, TikTok en LinkedIn in zit. Facebook heeft veel gebruikers en er is een hele brede doelgroep op te vinden wie dagelijks over hun voorpagina’s scrollen. Op Facebook is het zo dat wanneer iemand je bericht liked, zijnhaar hele sociale kring dit bericht ook op hun voorpagina te zien krijgt, hierdoor heb je snel een heel groot bereik op de berichten die je deelt. Op Facebook kan je zowel producten als diensten verkopen, zo heb je een winkelpagina waar je producten kan verkopen.
Wat voor alle vier de platformen werkt voor een hogere betrokkenheid is het gebruik van hashtags en visuals, dus foto’s en video’s. Daarnaast is het consistent posten van content met een daarbij horende strategie belangrijk om gezien te blijven worden. Wil je weten welke strategie voor de hoogste betrokkenheid zorgt? Neem contact op met een van onze medewerkers. Wij zorgen dat jij gezien wordt.
Kortom is het per bedrijf verschillend welk platform het beste aansluit bij jouw product of dienst en welke doelgroep daarbij hoort. Door op een platform te adverteren of content te plaatsen die bij je bedrijf aansluit en ook nog te richten op de juiste doelgroep levert je dat meer interactie op. Dit komt doordat je een doelgroep benadert die interesse heeft in jouw product of dienst. Kijk dus goed naar wie je doelgroep is en wat het doel is met je posts, maak dus een plan hoe je het plaatsen van je content gaat aanpakken, maak een strategie. Hierna kun je starten met online zichtbaar maken van je bedrijf.
Wil jij met jouw bedrijf beter zichtbaar worden en een hogere betrokkenheid maar weet je niet waar je moet beginnen? Bij Get Seen weten we precies hoe jij de betrokkenheid op je socials kan verhogen. Neem contact op met een van onze sales medewerkers en zij vertellen je graag wat we voor jou kunnen betekenen!